Philips hos MediaMarkt
Philips erbjuder elektriska apparater till ett bra pris. Vare sig det är ljud, hemmabio, datorer, personlig vård eller mobil så står Philips för kvalitet.
Vårt sortiment
Nyheter hos Philips
Om Philips
- Philips Electronics: tekniska innovationer från Nederländerna
- Företagets fulla namn, Koninklijke Philips Electronics N.V., är känt av betydligt färre människor än varumärket som har revolutionerat hemelektronikmarknaden i årtionden samt format marknaden på många områden.
- Philips - en varumärkesberättelse
- Företaget Philips grundades 1891 i Eindhoven. De första produkterna var glödlampor. Elektricitet växte snabbt och efterfrågan på glödlampor steg då fort. Under de följande åren tillsattes forsknings- och utvecklingsavdelningen inom röntgen- och radioteknik, vilket ledde till produktion av olika patenterade medicintekniska produkter.
Philips blev en pionjär inom tv-teknik, som växte över hela Europa och över hela världen. År 1932 var företaget den största radioproducenten i världen. Ett annat viktigt steg var presentationen av den första elektriska rakapparaten 1939. Efter andra världskriget fortsatte företaget att växa tack vare snabba framsteg inom vetenskap och teknik.
1963 kom den första Philips-kompaktkassetten ut på marknaden. 1970-talet gav banbrytande innovationer inom bild, ljud och data, oavsett om det gäller överföring, lagring eller bearbetning. På 80- och 90-talen så kom betydande innovationer som påverkade hela företagsstrukturen till följd av CD och DVD. - Övergången till det nya årtusendet, den grundläggande förändringen av Philips-gruppen
- Den tidigare starka hemelektronikindustrin kollapsade under det första årtiondet av det nya årtusendet, särskilt tv-industrin. Detta ledde till en förenklad företagsstrukturer och en minskning av divisionerna på kärnområden som hemelektronik samt varumärkesbilden "sense and simplicity" för att stärka positionen för Philips marknaden i framtiden.
- Philips produkter för underhållning, välbefinnande och hälsa
- Hälso- och sjukvård, livsstil och teknik - det här är de divisioner som bolaget fokuserar på 2012. Med produkter inom områdena ljud & Hi-Fi (dockningsstation, DVD och Blu-ray, hemmabiosystem och kompakta system), TV, satellit och hemmabio, datorer, kontorsmaterial, mobil och smartphone så har Philips lyckats behålla sin utmärkande egenskap som ett framtida växande teknikföretag.